Questions? Looking for parts? Parts for sale? or just for a chat,

The WD Motorcycle forum

WD Motorcycle forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Wormer

Niet vergeten, morgen Wormer.
Gaat er nog iemand ?

Re: Wormer

Hoi Michiel, Ik ben van de partij, zie je morgen. Henk

email (option): ahum@quicknet.nl

Re: Wormer

Ik ook, dit keer met wat onderdelen in de handel, tot morgen! Gr. Michiel

email (option): m.wijbenga@hotmail.com

Re: Wormer

Je hebt een mooie kleur bij je naamlettertje.

:face_with_rolling_eyes:

email (option): ahum@quicknet.nl

Re: Wormer

It was very nice speaking many forum members and other bike enthusiasts today! A good quality jumble I like visiting every year.

Regards, Sven

email (option): snvosselman@gmail.com

Re: Wormer

Yes it was a great day, I see Henk did not snap us on our most favourable moment :smile:

Althought my dad and I don't look too busy we did had a great and busy day at Wormer, first time we had a stand here to sell some surplus. Spoken to lots of dutch forummembers which was nice and also got rid of quite some kilo's which was nice also.

Cheers, Michiel

email (option): m.wijbenga@hotmail.com

Re: Wormer

It was a great day in Wormer found nice things for M20  photo IMG_2309_zpsplcymeln.jpg

email (option): oldbikes@kpnmail.nl

Re: Wormer

It was very nice indeed.
Many people and amazing that still some original old m20 stock shows up after all these years, like kick start bushes (seen them ?)
I has been such a good idea to bring all the British clubs together for one day each year.

Re: Wormer

Dat van die originele onderdelen : waarschijnlijk beginnen veel "verzamelaars" te zien dat de tijd die ze nog levend op aarde zijn maar beperkt is en dat de ze nu eea maar te gelde moeten maken nu het nog kan!
Ik ben ook maar eens begonnen alles wat ik heb liggen van motorfietsmerken die ik niet meer heb weg te doen : ruimt lekker op en anderen zijn er ontzettend blij mee (oa een Harley teller die al 25 jaar lag weg te stoffen omdat ie toen niet populair was , nu wel bleek..)

Re: Wormer

Heel verstandig, Ruud.
Met het verstrijken der jaren denk ik dat opkopers nog een goede toekomst tegemoet gaan.
Kijk maar naar de gemiddelde leeftijd in Wormer (!)

Re: Wormer

Ha Paul,

maar de vraag is aan wie gaan de opkopers de aangekochte onderdelen verkopen ??

jongeren zijn niet geinteresseerd dan wel financieel draagkrachtig genoeg...

de postzegelverzamelaars zijn wat mij betreft de early adapters in de "verzamel life cycle ".

postzegel verzamelingen zijn thans al geen moer weer waard..

de komende 10 a 20 jaar gaan veel verzamelingen in de container belanden omdat er te weinig liefhebbers/opvolgers zijn. Depots van musea bulken al uit en zijn alleen maar aan het lozen dan wel radeloos naar opvolgers aan het zoeken.( ik ben zelf vrijwilliger bij een techniek museum en heb het afgelopen jaar 2/3 van onze collectie moeten afstoten.)

Het is zo zonde dat er een heleboel projecten bij liefhebbers op zolder /schuur en loods liggen die mi niet meer in elkaar komen. De eigenaars hebben dollar tekens in hun ogen en zoals eerder gezegd denken ze dat ze eea nog wel in elkaar gaan zetten in de laatste 20 jaar van hun leven...Ik heb al eens gedacht om een bejaarden Motor tehuis op te richten : met inbreng van al je motoren mag je komen en daar kunnen we de hele dag kletsen over motorfietsen ....en wellicht nog wat sleutelen als je daar nog aan toe komt .

Verenigingen zoals VMC zouden zich sterk moeten maken om projecten met jongeren op te zetten om al dit soort zolder projecten in elkaar te gaan zetten ( soort leer trajecten). In het verleden zijn al dit soort motoren voor een appel en ei gekocht maar nu moet er grof voor betaald worden. VMC heeft in zijn doelstellingen eea staan wat hier goed bij aanluit.

maar het zal wel eindigen zoals met aandelen ...op een gegeven moment krijgen we dat de bubble klapt ( er is geen benzine meer, je mag niet meer met je lekbak de straat op etc etc ) en dan is alles weer oud ijzer prijs waard ca 16 ct de kilo....

dus advies sell your stuff against a reasonable price and make young people happy to ensure the riding of historical motorcycles for the next 50 years !

Re: Wormer

Ik heb al menig jonger iemand geholpen om de passie voor oude motoren bij te brengen ik heb zelfs een M20 apart laten verzekeren om hem voor een rit of een treffen uit te kunnen lenen en begeleid ook mensen als zij een oude motor willen kopen daar zouden ook meerdere liefhebbers mee kunnen beginnen.

email (option): oldbikes@kpnmail.nl

Re: Wormer

Gelukkig zijn er ook steeds meer mensen van mijn leeftijd die de liefde voor oude Engelse motoren met mij delen.
Zeker in het "groene" wereldje worden WD motorfietsen steeds populairder! En krijg ik vaak de vraag of ik mijn ogen open wil houden voor een motorfiets voor hen.
Nou heeft de staat de regelgeving omtrent rijbewijs halen weer wat makkelijker gemaakt, en kijken ze bij het A1 rijbewijs enkel nog maar naar KW's en niet meer naar CC's(nu kunnen jonge mensen dus weer op oldtimers rijden). En krijg je als je het A2 rijbewijs hebt na 2 jaar automatisch je A rijbewijs erbij. je hoeft dus niet meer 3 keer examen te doen.

Er is dus nog hoop! :)

Re: Wormer

Nick, is dat alleen maar in Nederland of Europees ?

email (option): 79x100@gmail.com

Re: Wormer

Soory guys, this is in Double-Dutch...:grinning:
Dag Nick,
Ik snap het nog niet helemaal; je zegt dat die onzinnige eis van 125cc max voor jonge motorrijders is vervallen maar op de site van de rijksoverheid staat het nog steeds. Kijk ook bij https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/22833-alles-over-het-nieuwe-a1,-a2-en-a1-code-80-motorrijbewijs
Maak mijn kleinzoon die zich al zag rijden op mijn dochter's 3TA en mijn BSA M20 niet ongelukkig....

Re: Wormer

Het komt er met de nieuwe regeling op neer als je lekker wil rijden moet je examen doen net na je 21e.
Kan je in de tussen tijd lekker sparen voor je oldtimer...de vraag is of je gedurende de 3 jaar ( van 18 tot 21) tegen de motorfiets oldtimer inflatie aan kan sparen !

Waar was de tijd dat ik op mijn 18e een proefrijbewijs bij de politie in Huizen haalde en op mijn liberator rondjes mocht rijden en na het behalen van het motor rijbewijs met de 750CC mastodont mocht rondrijden zonder ook maar 1 minuut les te hebben gehad ??
Het was het meest slechte scenario wat je kon bedenken : ik had nog nooit op een brommer of motor gereden , ging meteen op een liberator met alles erop en eraan ( windscherm , beenschilden , pantserplaat etc) rijden. Verder is de WLC/WLA de meest slechte motor qua wegligging, sturen en handschakeling ben ik inmiddels wel achter gekomen. Als ik nu een tijdje engels heb gereden en ga dan weer met de lib op stap dan zie ik mezelf in de 1e bocht weer onderuit gaan zoals een keer met te glad/nat wegdek,te hard gereden, te lage zon en een auto die iets te ver op mijn helft van de weg reed..

Op zich is een gefaseerd rijbewijs wel OK , maar er zijn tegenwoordig zoveel motorfiets types waardoor de regeltjes knap ingewikkeld worden, want er zijn altijd fabrikanten die weer iets verzinnen om een gat in de markt te vullen..

Overigens wie gaat er nu met een 125cc motorfiets de snelweg op ?? dan ben je op je 18e zeker al levensmoe ! Je komt ze wel eens tegen 's avonds op de snelweg.

Ruud







Re: Wormer

Hans WDM20 58764
Soory guys, this is in Double-Dutch...:grinning:
Dag Nick,
Ik snap het nog niet helemaal; je zegt dat die onzinnige eis van 125cc max voor jonge motorrijders is vervallen maar op de site van de rijksoverheid staat het nog steeds. Kijk ook bij https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/22833-alles-over-het-nieuwe-a1,-a2-en-a1-code-80-motorrijbewijs
Maak mijn kleinzoon die zich al zag rijden op mijn dochter\'s 3TA en mijn BSA M20 niet ongelukkig....
Dag Hans,

Een tijdje geleden heb ik gelezen dat dat aangepast zou gaan worden. maar ik kan er zelf nu ook niks meer over terug vinden. waarschijnlijk is het dan toch niet doorgevoerd. Ik kan wel nog vinden dat a2 automatisch wordt omgezet in A na 2 jaar. Excuus voor de verkeerde info.
https://www.cbr.nl/11198.pp?

Nieuwe pagina 1